17 Mayıs 2016 Salı

Cocos2d-x Sprite kullanımı

  Ahmet Şimşek       17 Mayıs 2016 Salı



Önceki yazıda sprite ile ilgili basit örnekler verdik ve ne olduğunu açıkladık. Bu yazımızda sprite hakkında daha detaylı bilgi ve örnekler ile devam ediyoruz.

create

create fonksiyonunu 3 farklı şekilde çağırabiliyoruz.

1. create( )

Parametresiz create fonksiyonu dokusuz bir sprite oluşturulmasını sağlıyor. Daha sonra setTexture fonksiyonu ile doku ekleyebiliyoruz.

auto player = Sprite::create();

2. create( dosya_yolu )

Resources dosyası içerisine eklediğimiz görsellerin adını yada bir klasör içerisindeyse yolunu belirterek görseli kullanabiliyoruz.

auto player = Sprite::create("supermario.png");

3. create( dosya_yolu, Rect )

İlk parametrede görseli ve ikinci parametrede görselin kullanmak istediğimiz kesitinin belirtildiği bir Rect fonksiyonu ile kullanabiliyoruz.

auto player = Sprite::create("supermario.png", Rect(0,0,50,50));

Rect fonksiyonu ilk 2 parametresinde belirlenen konumu baz alarak sonraki 2 parametreye kadar olan kısma kadar bir kare şeklinde görselin görüntülenmesini sağlar.



Sprite belirlenen boyutlarda kesilsede merkezinin aynı şekilde ayarlandığını görüyoruz.

setTexture

Texture olarak birşey atanmamış bir sprite e texture eklemek için setTexture fonksiyonunu kullanıyoruz.

auto player = Sprite::create();

player->setTexture("texture.png");



Uygulamada kullanılan texture


setPosition

Sprite in ekran üzerinde pozisyonunu belirlemek için setPosition fonksiyonunu kullanıyoruz. İlk parametre x, ikinci parametre ise y düzleminde sprite in konumu belirliyor.

player->setPosition(10,10);

setColor

Sprite in renk tonunu setColor fonksiyonu ile değiştirebiliyoruz. Color3B sınıfı ile rgb kodlarını belirterek sprite in belirttiğimiz renk kodlarında görünmesini sağlıyoruz.

player->setColor(Color3B(142, 68, 173));



setOpacity

Sprite in opaklığını ayarlayabildiğimiz fonksiyon. 0 ile 255 arasında bir değer alabiliyor. Değer arttıkça opaklık artıyor. Örneğin opaklığı 45 olarak ayarladığımızda 45 in 255 e bölümü olan 0.17.. kadar bir opaklık elde etmiş oluyoruz.

player->setOpacity(45);



setScale, setScaleX ve setScaleY

Sprite ı ölçeklendirmek için setScale fonksiyonunu kullanıyoruz. İlk değer x ve ikinci değerde y düzlemine göre ölçeklendirmeyi yapıyor. Sadece x ve y düzlemleri için setScaleX ve setScaleY fonksiyonlarını kullanabiliyoruz.

player->setScaleX(2);

player->setScaleY(2);

ile

player->setScale(2,2);

aynı işlevi görüyor.



setSkewX ve setSkewY

Sprite i yatay veya dikey olarak eğmek için setSkewX ve setSkewY fonksiyonlarını kullanabiliyoruz.


player->setSkewX(20.0f);

player->setSkewY(20.0f);

setRotation

Sprite i döndürmek için setRotation fonksiyonunu kullanıyoruz.

player->setRotation(15.0f);



setVisible

Sprite ın görünürlüğünü ayarlamak için setVisible fonksiyonunu kullanıyoruz. Fonksiyona gönderdiğimiz true değeri sprite ı görünür, false değeri ise görünmez yapıyor.

player->setVisible(false);

Bu yazıda sprite ile kullanılan fonksiyonları basit örnekler ile gördük. İlerleyen yazılarda diğer sprite fonksiyonlarını görmeye devam edeceğiz. Sonraki yazılarda görüşmek üzere.
logoblog

Thanks for reading Cocos2d-x Sprite kullanımı

Previous
« Prev Post

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder