Önceki yazıda sprite ile ilgili basit örnekler verdik ve ne olduğunu açıkladık. Bu yazımızda sprite hakkında daha detaylı bilgi ve örnekler ile devam ediyoruz.
create
create fonksiyonunu 3 farklı şekilde çağırabiliyoruz.
1. create( )
Parametresiz create fonksiyonu dokusuz bir sprite oluşturulmasını sağlıyor. Daha sonra setTexture fonksiyonu ile doku ekleyebiliyoruz.
auto player = Sprite::create();
2. create( dosya_yolu )
Resources dosyası içerisine eklediğimiz görsellerin adını yada bir klasör içerisindeyse yolunu belirterek görseli kullanabiliyoruz.
auto player = Sprite::create("supermario.png");
3. create( dosya_yolu, Rect )
İlk parametrede görseli ve ikinci parametrede görselin kullanmak istediğimiz kesitinin belirtildiği bir Rect fonksiyonu ile kullanabiliyoruz.
auto player = Sprite::create("supermario.png", Rect(0,0,50,50));
Rect fonksiyonu ilk 2 parametresinde belirlenen konumu baz alarak sonraki 2 parametreye kadar olan kısma kadar bir kare şeklinde görselin görüntülenmesini sağlar.
Sprite belirlenen boyutlarda kesilsede merkezinin aynı şekilde ayarlandığını görüyoruz.
setTexture
Texture olarak birşey atanmamış bir sprite e texture eklemek için setTexture fonksiyonunu kullanıyoruz.
auto player = Sprite::create();
player->setTexture("texture.png");
Uygulamada kullanılan texture
setPosition
Sprite in ekran üzerinde pozisyonunu belirlemek için setPosition fonksiyonunu kullanıyoruz. İlk parametre x, ikinci parametre ise y düzleminde sprite in konumu belirliyor.
player->setPosition(10,10);
setColor
Sprite in renk tonunu setColor fonksiyonu ile değiştirebiliyoruz. Color3B sınıfı ile rgb kodlarını belirterek sprite in belirttiğimiz renk kodlarında görünmesini sağlıyoruz.
player->setColor(Color3B(142, 68, 173));
setOpacity
Sprite in opaklığını ayarlayabildiğimiz fonksiyon. 0 ile 255 arasında bir değer alabiliyor. Değer arttıkça opaklık artıyor. Örneğin opaklığı 45 olarak ayarladığımızda 45 in 255 e bölümü olan 0.17.. kadar bir opaklık elde etmiş oluyoruz.
player->setOpacity(45);
setScale, setScaleX ve setScaleY
Sprite ı ölçeklendirmek için setScale fonksiyonunu kullanıyoruz. İlk değer x ve ikinci değerde y düzlemine göre ölçeklendirmeyi yapıyor. Sadece x ve y düzlemleri için setScaleX ve setScaleY fonksiyonlarını kullanabiliyoruz.
player->setScaleX(2);
player->setScaleY(2);
ile
player->setScale(2,2);
aynı işlevi görüyor.
setSkewX ve setSkewY
Sprite i yatay veya dikey olarak eğmek için setSkewX ve setSkewY fonksiyonlarını kullanabiliyoruz.
player->setSkewX(20.0f);
player->setSkewY(20.0f);
setRotation
Sprite i döndürmek için setRotation fonksiyonunu kullanıyoruz.
player->setRotation(15.0f);
setVisible
Sprite ın görünürlüğünü ayarlamak için setVisible fonksiyonunu kullanıyoruz. Fonksiyona gönderdiğimiz true değeri sprite ı görünür, false değeri ise görünmez yapıyor.
player->setVisible(false);
Bu yazıda sprite ile kullanılan fonksiyonları basit örnekler ile gördük. İlerleyen yazılarda diğer sprite fonksiyonlarını görmeye devam edeceğiz. Sonraki yazılarda görüşmek üzere.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder