14 Ağustos 2014 Perşembe

HTML5 Canvas 2.Ders

  Ahmet Şimşek       14 Ağustos 2014 Perşembe
HTML5 canvas üzerine olan bu dersimizde line yani doğrulardan bahsedeceğiz. İlk dersimizde canvas elementi üzerinde neleri nasıl yapabileceğimiz gibi konulara değinmiştik.

Doğru geometrideki anlamı ile sonsuz noktalar kümesidir. Bizde hazır fonksiyonlarımız ile koordinatlarını kendimiz belirlediğimiz doğrular oluşturacağız. Canvas üzerinde bir doğru oluşturmak için en az iki noktaya ihtiyaç var. Biri başlangıç diğeri ise bitiş olmak üzere belirlediğimiz iki nokta ile bir doğru oluşturabiliriz.


 Örneğimizde kullandığımız fonksiyonları açıklayalım.


  • c.beginPath()

beginPath türkçe anlamı ile yeni bir yola grafiksel anlamda çizime başlayacağımızı bildirmeye yarar. Eğer birden fazla doğru çizeceksek ve hepsinin farklı başlangıçlar üzerinden ilerlemesini istiyorsak her çizimde bunu ekleyeceğiz.
  • c.moveTo()

Doğrumuzun başlangıç noktasının x ve y koordinatlarını girdiğimiz fonksiyon.

  • c.lineTo()

Doğrumuzun başlangıç noktasını baz alarak bitiş noktasının x ve y koordinatlarını girdiğimiz fonksiyon.

  • c.stroke()

Doğrumuzun siyah bir çizgi olarak görünmesini sağlayan fonksiyon.


  • c.lineWidth()

Doğrunun kalınlığını ayarladığımız fonksiyon. Standart olarak doğrunun kalınlığı 1 dir.
  • c.strokeStyle()

Doğrunun rengini belirlediğimiz fonksiyon. Standart olarak doğrunun rengi siyahtır.
  • c.lineJoin(), c.lineCap()

c.lineJoin() Doğruların bağlantı yerlerinin nasıl olacağını belirler. c.lineCap() bir doğru için köşelerin yapısını belirler.

butt : doğruya belirlenen noktalardan çizer.
square : doğrunun dışına bir dörtgen ekler.
round : doğrunun dışına bir dörtgen ekler ve köşelerine ovallik verir.

  • c.miterLimit

Standart olarak 10 dur. Köşe birleşimlerinde çıkıntıyı ayarlamaya yarar.
logoblog

Thanks for reading HTML5 Canvas 2.Ders

Previous
« Prev Post

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder