6 Mart 2016 Pazar

Cocos2d-x çalışma ortamının hazırlanması

  Ahmet Şimşek       6 Mart 2016 Pazar

Bu yazıda cocos2d-x için çalışma ortamımızı ayarlayacağız. Kullanmakta olduğum işletim sistemi ubuntu olduğu için kurulum aşamalarını ubuntuya göre anlatacağım ancak farklı bir işletim sistemi kullanıyorsanız aynı yazılımların kendi sisteminiz ile uyumlu olan versiyonlarını indirerek kurulum aşamasını tamamlayabilirsiniz.

Yazılarda bahsedilen konular android emülatör üzerinde deneneceği için bu yazıda android e build almak için gerekli çalışma ortamını oluşturacağız.

Cocos2d-x nedir?

  • Cocos2d-x 2010 yılında geliştirilmeye başlanan, açık kaynak kodlu, MIT lisansı altında sunulan,C++ Lua ve Javascript dilleri ile oyun geliştirmeyi sağlayan bir oyun motoru.
  • Masaüstü ve mobil platformlar için oyun geliştirmek,build alma imkanı sunuyor. Windows,Mac OS X,Ios,Android,Windows Phone ve Linux tabanlı işletim sistemleri için oyun geliştirebilmek mümkün.
  • Büyük oyun stüdyoları tarafından kullanılan kullanımı yaygın bir oyun motoru.
  • Badland,Castle Clash gibi milyonlarca indirme alan oyunlarda tercih ediliyor.
  • Kullanımı kolay ve sade bir geliştirme yapısı sunuyor.
  • 3D kullanımını destekliyor.
  • Pluginleri ile reklam,istatistik,skor tablosu gibi araçlar kolayca entegre edilerek kullanılabiliyor.
  • Javascript ile geliştirme ortamı sunan Cocos2d-js ile web tarayıcıları içinde oyunlar geliştirilebiliyor.
Kurulum

İlk olarak http://www.cocos2d-x.org/download adresinden cocos2d-x in 3.10 versiyonunu indirelim.

Sonrasında cd / diyerek ana dizine gelip mkdir android ile cocos2d-x dosyalarını ve android için gerekli olan dosyaları indireceğimiz dizini oluşturalım.

cd / && mkdir android && cd android && mkdir cocos2d-x

android klasörü içerisinde oluşturduğumuz cocos2d-x dosyamıza indirdiğimiz .zip dosyasını çıkartıyoruz.

unzip cocos2d-x-3.10.zip

Şimdide android sdk sını indirelim. http://developer.android.com/sdk/index.html#Other adresine girip sisteminize uygun olan sdk yı indirebilirsiniz.

cd ../

İndirdiğimiz .tar dosyasını çıkartalım.

tar zxf android-sdk_r24.4.1-linux.tgz

Çıkartılan android-sdk-linux dosyasının adını sdk olarak değiştirelim.

mv android-sdk-linux sdk

Ve şimdi android ndk yı indiriyoruz. http://developer.android.com/ndk/downloads/index.html adresine girip sisteminize uygun olan ndk yı indirebilirsiniz.

ndk klasörünü oluşturalım.

mkdir ndk && cd ndk

İndirdiğimiz .bin dosyasını çalıştırılabilir yetkisi vererek ndk klasörü içerisinde çağıralım.

chmod +x android-ndk-r10e-linux-x86_64.bin
./android-ndk-r10e-linux-x86_64.bin

Java build tool u ant yi indirelim.

sudo apt-get install ant

ant komutundan sonra aşağıdaki hatayı alıyorsanız kurulum başarılı şekilde gerçekleşmiştir.

Buildfile: build.xml does not exist!
Build failed

Sisteminizde python programlama dilinin 2.7.5 versiyonunun kurulu olması gerekmekte. python --version diyerek python versiyonunu öğrenebilirsiniz. Farklı bir python versiyonu kullanılıyorsa https://github.com/yyuu/pyenv adresinden python versiyon yönetim sistemi ile 2.7.5 sürümünü edinebilirsiniz.

Gerekli indirme ve kurulumları yaptığımıza göre şimdi kurulumu tamamlama aşamasına geçebiliriz.

/android/cocos2d-x dizinine girelim. Ve setup.py dosyasını çağıralım.

python setup.py

Android sdk,android ndk ve ant dizinlerinin bulunamadığına dair uyarı alacaksınız. Bu dizin yollarını ~/.bash_profile dosyasına ekleyelim. ~/.bash_profile dosyanız aşağıdaki gibi olmalı.

export COCOS2D_CONSOLE_ROOT=/android/cocos2d-x
export NDK_ROOT=/android/ndk
export ANDROID_SDK_ROOT=/android/sdk
export ANT_HOME=/opt/apache/ant/1.9.6/apache-ant-1.9.6

python setup.py komutunu tekrar çalıştırırsanız dizinlerin bulunduğunu ve source ~/.bashrc komutunu çalıştırmanız gerektiği uyarısı ile karşılaşacaksınız.

source ~/.bashrc

cocos komutunu çağırırsanız tüm araçları ile listelenecektir.














Cocos2d-x üzerinde çalışacağımız klasör olarak ~/projects adında bir klasör oluşturup ilk oyunumuzu bu klasöre kuralım.

cd && mkdir projects && cd projects

Örnek bir oyunun android için nasıl build alınıp emülatör üzerinde deneneceğini göreceğiz.

cocos new Oyun -p com.Oyun -l cpp

Oyun klasörüne dosyalar oluşturuldu.

new parametresinden sonraki ilk parametre oyunun adı,
-p android için oyun paketi adı,
-l oyunun geliştirileceği dilin seçildiği parametre. cpp ve lua değerlerinden biri alabiliyor.

Oyun klasörlerimizi oluşturduğumuza göre şimdi android sdk sında gerekli indirmeleri yapalım ve denemeleri yapacağımız bir emülatör oluşturalım.

android komutuna terminalden erişebilmek için ~/.bashrc dosyasına aşağıdaki satırları ekleyelim.

export ANDROID_HOME=/android/sdk
export PATH=$ANDROID_HOME/tools:$PATH
export PATH=$ANDROID_HOME/platform-tools:$PATH

Sonrasında komutların kullanılabilir olması için source ile çalıştıralım.

source ~/.bashrc

android komutunu çalıştırdığınızda Android SDK Manager açılacak. Buradan gerekli yüklemeleri yapalım.

















İhtiyacımız olan android versiyonu 15 in üzerinde herhangi bir tanesi ama diğer araçlarada ihtiyaç duyacağımız için tamamınıda indirebilirsiniz.

İndirmeleri tamamladıktan sonra android avd komutu ile emülatörümüzü oluşturalım.

android avd















Create a tıklayarak yeni bir cihaz ekliyoruz.




















Cihazımızı ekledikten sonra oyunumuzun olduğu klasörde aşağıdaki komutu çalıştırarak oyunumuzu build ediyoruz.

cocos compile -p android

http://stackoverflow.com/questions/22701405/aapt-ioexception-error-2-no-such-file-or-directory-why-cant-i-build-my-grad adresde belirtilen hatayı almanız durumunda aşağıdaki indirmeleri yaparak sorunu çözebilirsiniz.

sudo apt-get install lib32stdc++6 lib32z1

Build işlemi başarılı bir şekilde gerçekleşti ise oyun klasörü içerisinde bin/debug/android yolunda Oyun-debug.apk oluşturulmuş olmalıdır.






android avd komutu ile oluşturduğumuz cihaz adındaki emülatörümüzü çalıştıralım. Ve aşağıdaki komut ile cihaza yüklemeyi yapalım.

adb install bin/debug/android/Oyun-debug.apk







Yükleme başarılı bir şekilde gerçekleşti. Şimdi cihazımızda apk yı çalıştıralım.














Bu yazımızda cocos2d-x in ne olduğundan,nasıl kullanacağımızdan bahsettik. Çalışma ortamımızı oluşturduk. Cocos2d-x ile oyun geliştirmeye dair daha detaylı yazılar ile devam edeceğiz. Sonraki yazılarda görüşmek üzere.
logoblog

Thanks for reading Cocos2d-x çalışma ortamının hazırlanması

Previous
« Prev Post

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder